Paradise! - Reisverslag uit Guilin, China van Joyce Geest - WaarBenJij.nu Paradise! - Reisverslag uit Guilin, China van Joyce Geest - WaarBenJij.nu

Paradise!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

05 Augustus 2014 | China, Guilin

Nihao! Inmiddels ben ik alweer anderhalve week in het zuiden van China, waar ik voornamelijk mijn tijd in Yangshou heb doorgebracht. En WAUW, wat is het daar mooi!! Maar laten ik beginnen bij het begin :)

Na onze 26 uur durende treinreis, zijn we vrijdagavond 25 juli aangekomen in Guilin. Een heel avontuur op zich, zo'n treinreis.. Yassine en ik hadden onze treinkaartjes niet tegelijk gekocht, dus helaas zaten we allebei in een andere coupé. En ja, daar zit ik dan, alleen, als blonde lange Hollander tussen al die Chinezen, op een stoel, voor 26 uur, holeeee! Toen ik ook nog eens behendig met stokjes begon te eten trok ik helemaal de aandacht. Mijn overbuurman begon verbaasd te lachen, riep het de hele coupé door en voor ik het wist stond een groepje Chinezen te kijken hoe ik met stokjes aan het eten was! Een uurtje of 10 later en na wat mooie woorden en gezwaai van mijn persoonlijke Chinese afscheidscommitee was het dan eindelijk tijd om de trein uit te stappen. Samen met Yassine en een andere reiziger, die we onderweg waren tegengekomen, zijn we naar een hostel gegaan. Heerlijk om na drie dagen weer te douchen! Met z'n drieën zijn we toen nog wat gaan eten in de stad en daarna lekker gaan slapen.

De volgende ochtend besloten we om gelijk naar Yangshou te vertrekken, de plaats waar je de karstgebergten kan zien. In de bus ontmoetten we een schooldirecteur, die voor ons voor een vriendenprijsje een hotel regelde (met uitzicht op de bergen). Hij gaf ons ook gelijk zijn nummer en vertelde ons dat we hem altijd konden bellen als we hulp nodig hadden, echt heel fijn! Vlak bij het hotel hebben we diezelfde middag nog een fiets gehuurd en met onze kaart zijn we op pad gegaan. Ik voelde me weer even op en top Nederlands op de fiets! Al na 5 minuutjes fietsen zaten we midden in de bergen, echt prachtig.. Ik kan het proberen te omschrijven in woorden, maar dat word lastig denk ik. Het eerste wat wij zeiden was AMAZING! De twee daarop volgende dagen hebben we eigenlijk hetzelfde gedaan; fiets gehuurd en de natuur in! We hadden ook een prachtig plekje gevonden om te zwemmen, dat gaf het echte vakantiegevoel. Gewoon genieten en niks moeten. Verder zijn we nog naar een lichtshow in de bergen geweest en hebben we in Yangshou nog geluncht met twee studenten (van de school van die directeur).

Op dinsdag zijn we eind van de middag terug gegaan naar Guilin, naar hetzelfde hostel waar we eerder hadden geslapen, en in de avond is Carlijn toen aangekomen. De volgende dag is Yassine terug gegaan naar Beijing en ben ik samen met Carlijn naar een park geweest. Het park zelf was niet echt spectaculair, maar we hebben daar wel wilde apen gezien (zie Facebook voor de foto's)! Omdat Carlijn ook erg graag de bergen wilde zien en ik ook wel graag terug wilde naar die plek, zijn we de volgende dag met de bus weer naar Yangshou gegaan. We hadden al snel een hostel gevonden (helaas wel zonder airconditioning) en die dag daarna zijn we op de fiets gestapt en zijn we lekker gaan zwemmen op de plek die ik met Yassine al had gevonden. Heerlijk weer en het uitzicht blijft echt prachtig daar! Op zaterdag hadden we het plan om naar de Moon Hill te gaan en die te beklimmen. Omdat dat een stuk verder lag, besloten we om een elektrisch brommertje te huren, echt een fantastisch ding (althans, dat dachten we toen nog.. maar dat verhaal vertel ik zo wel)! Eerst zijn we naar een of andere grote boom gegaan en naar de Dragon Caves, deze vielen helaas een beetje tegen. De grotten op zich waren mooi, maar de kunstmatige kleurenlampjes verpestten het een beetje.. Eind van de middag zijn we naar de Moon Hill gegaan. Best zwaar om 800 treden naar boven te klimmen in bijna 40 graden, maar we hebben het gered!! Ons brommertje was ons zo goed bevallen, dat we de volgende dag besloten om hem weer te huren. Deze keer wilden we naar de Dragon Bridge gaan, een flink stuk buiten het centrum, maar volgens de 40 km die het brommertje zou moeten kunnen rijden zouden we het makkelijk redden. Maar, zoals je waarschijnlijk wel verwacht nu, bleek dat toch niet het geval. Op de weg terug ging hij steeds langzamer rijden, tot we op een gegeven moment zelfs een voor een moesten gaan lopen.. Gelukkig konden we een busje aanhouden en hebben we in gebarentaal uitgelegd dat wij heel graag mee wilden rijden naar Yangshou. Na een tijdje begrepen ze het en mochten we meerijden! We hebben zeker nog drie kwartier moeten rijden voordat we terug waren in Yangshou, dus we waren heel blij dat het gelukt was.. anders hadden we nu waarschijnlijk nog met ons brommertje in de bergen gewandeld haha

Gisteren zijn we weer terug gegaan naar Guilin. Morgenavond, nou ja in de nacht, vertrekken we met de trein weer terug naar Beijing. Een treinreis van 26 uur weer, gelukkig alleen nu wel samen met Carlijn :) We zullen de 8e dan aankomen in Beijing en samen met Iza en Kristina een hotelkamer delen. De 9e vliegen Carlijn en Kristina dan weer terug naar huis en diezelfde dag haal ik zuslief Michelle op vanaf het vliegveld. Dan hebben we samen nog zes dagen ongeveer en dan is het voor mij ook tijd om weer te gaan!

Stiekem kijk ik er ook wel naar uit om weer thuis te zijn.. Ik heb ontzettend veel mooie ervaringen opgedaan, heel veel leuke mensen ontmoet en mooie dingen gezien, maar ik verlang er inmiddels wel naar om gewoon weer lekker te kunnen eten en in een zacht bed te slapen. Maar goed, nog maar 10 dagen en dan ben ik er weer! Nu nog maar even genieten van deze laatste dagen hier in China :)

  • 05 Augustus 2014 - 15:59

    Hans:

    Hoi Carlijn,

    Leuk verslag, een goed en schoon hostel in Beijing is "de Red Lantern" kan ik uit eigen ervaring vertellen.
    Ben er ook geweest (22-7) en kom er weer terug op 16-8!

    Veel plezier!
    Hans

  • 05 Augustus 2014 - 17:00

    Lydia:

    Het klinkt allemaal supergaaf. Ondertussen missen we jou natuurlijk vreselijk. En jij ons en je vriend ook maar wat een ervaring. Het zal wel weer wennen zijn als je thuis bent ook al staat je bedje gespreid. Ik denk dat je in ee toekomst wel vaker zult gaan reizen misschien wel samen met Santi.
    Liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 21 Juni 2014
Verslag gelezen: 993
Totaal aantal bezoekers 2650

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

Dare to Dream project

Landen bezocht: